onsdag 22 juli 2009

I ett hus i skogens slut...

Jag skulle vilja bo i ett hus (jag försöker inte säga att jag bor i en koja nu). Jag vill ha egen trädgård, gräsmatta, tvättstuga och ett enormt kök. Jag vill ha ett kök som uppväger alla små lägenhetskök som jag mer eller mindre tvingats nyttja. Det ska vara lots of bänkytor i köket så att flera personer kan laga mat samtidigt. Jag vill ha stor frys så att jag kan baka bröd och massa frallor och frysa in för senare tillfällen. Huset ska ha en altan där det finns utrymme för en maffig grill och utemöbler. Det ska finnas garage, möjligheter för hobbyprojekt och Hugo ska få ett eget rum. När vänner och familj från västkusten kommer på besök ska de få bo hos oss och inte inkvarterade hos vänner och släktingar.

2 kommentarer:

  1. Detta ligger jättefint på Porsöberget: http://lokus.se/Exp_SearchStart_all.asp?cgProductID=3747406&iPage=1&SearchMode=&cgAdStatusID=-1&iCustomerType=-1&strFreeText=pors%F6berget&strCounty=&strPortalAndProductType=&bShowThumb=True&SortOrder=ValidFrom&SortDir=DESC

    Eller gå till lokus.se och sök på porsöberget. Den andra träffen är mitt emot det som är länkat ovan och har separat ingång vilket skulle passa de stora barnen och gäster.

    SvaraRadera
  2. Jag förstår precis hur du känner!!!
    Jag har visserligen inga småttingar som behöver eget, men jag vill ha eget... Ett pyssel/syrum och stoooort kök är måsten, sen vore det ju inte tråkigt med altan, trädgård och gräsmatta så länge det inte är allt för underhållskrävande. Men det viktigaste är att det är MITT, att jag/vi kan renovera och fixa för vår egen skull inte för att en hyresvärd ev låter oss sätta upp nya fula tapeter eller lägga egna pengar för att de ska få en fin lägenhet att hyra ut till näste hyresgäst! (nej, jag är inte bitter...) =)

    SvaraRadera