fredag 28 augusti 2009

Får det vara ett glas ättika?

Idag mötte jag en man som nog inte fått till det på länge eller som börjat dagen med ett glas ättika. Perstorpsättika. Jag gick med Hugo i barnvagnen och när jag gick på cykel- och gångbanan under Södra Hamnleden (vid Statoil) kom en man gående mot mig med raska steg. Han stannade mig och skällde ut mig för att jag gick på fel sida. Jag försökte påpeka att bilden på cykelbanan visar att man både går och cyklar på samma sida men han sa att bilden var fel att man ska gå på vänster sida och cykla på höger. Jag försökte inflika att bilden på andra sidan tunneln visar samma sak (både cyklister och gångtrafikanter tar sig fram på höger sida) men så insåg jag att jag talade för döva öron. Jag ignorerade honom och fortsatte gå - på höger sida så som bilden visade.

1 kommentar: