tisdag 7 oktober 2008

Höstdag

Jag lyssnar på er mina trogna läsare, bloggen får vara kvar ett tag till.

Enligt min åsikt uppskattas en fin dag på hösten mer än en fin dag på sommaren. Det tas för givet att sommaren ska vara fin och hösten blåsig och regnig. En härlig höstdag är en glad överraskning. Det har varit en härlig höstdag idag och vi for ut till Furufjärden och fortsatte jobba på skotergaraget. Pojkarna (killarna? männen? gubbarna? karlslokarna?) satte med gemensamma krafter upp taket och jobbade tills det var slut med kräm i skruvdragaren. Jag kapade till brädbitar och spikade upp dessa ovanför portarna. Mmm... powertools... Dagen hade varit perfekt om vi hade haft en spikpistol med men nu börjar jag bli riktigt bra på att spika.

1 kommentar:

  1. tänker bara på Benny Benassis satisfaction... fast höst versionen.
    Du gör mig grymt avundsjuk. Jag vill också bygga något stort ute vilket är svårt när man bor i lägenhet.

    SvaraRadera