söndag 10 maj 2009

No, don't die!

Min kära symaskin verkar ha stånkat sitt sista stygn. Förra veckan gjorde den samma sak, stannade och vägrade gå varken fram eller tillbaka. Vi plockade isär den och smorde upp den men det verkade varken göra till eller från. Det verkar vara mekanismen som är utsliten, när "vevstaken" (och därmed också nålen) är i det nedersta läget verkar det inte veta vilket håll den ska driva (tänk "hjulen" på ett tåg). Det är inte en dyr, avancerad symaskin och jag har haft den i säkert 10 år. Den har väl gjort sitt helt enkelt. Det tragiska är ju nu att jag håller på att sy ett lapptäcke. Jag har sicksackat ca 300 rutor och har nu tänkt sy ihop dem.

3 kommentarer:

  1. Oh nos... Inte bra!! Men gud ett så sött lapptäcke! Älskar figurerna o så är ju grönt en solklar favorit =)

    SvaraRadera
  2. Kul att du också gillar det. Jag ska se om jag kan låna en symaskin tills jag skaffat en ny.

    SvaraRadera
  3. Jag kanske kan ha en ståendes i ett skrymsle i detta hus överfullt av gamla grejer.... Har ev skymtat en när jag gömmer undan grejer...

    SvaraRadera