fredag 1 maj 2009

1:a maj

Yepp, igår var det Valborgsmässoafton och allt vad det innebär. Overallen var på och det är tur att jag investerat i en så pass rymlig sådan. Det hade kunnat vara liiite varmare i luften men i övrigt är jag mycket nöjd med dagen. Sillunchen flöt på som planerat och verkade vara mycket uppskattad av deltagarna. Ljudnivån i BC3 var i högsta laget när 20 mer eller mindre förfriskade människor förde konversation och sjöng. Då var det skönt att ta en stol och sätta sig ute i solen. På kvällen grillades det och vi hade lånat gigantisk grill av svåger och svägerska och den räckte gott och väl till alla deltagarnas medhavda grillmat. Jag skrattade gott när 6 berusade män skulle vara manliga och med gemensamma krafter tända grillen... Dagens skratt. Kvällen avslutades med ett besök på Bishops Arms. Idag verkar jag vara sympatibakis (slö och med lätt huvudvärk) vilket är konstigt eftersom jag inte drack annat än alkoholfri öl och påskmust igår. Jag antar att det var sällskapet som smittade. Jag hoppas iaf att de mår sämre än vad jag gör! Låt se, vilken pizza ska jag beställa ikväll? www.pizza.nu

Ett stort tack till alla som hjälpte till att ställa i ordning innan festen och städa upp efter festen. Stor puss till käre sambon som blev tvångsrekryterad i sillunchförberedelserna. *puss*

2 kommentarer:

  1. Det var jättetrevligt igår, tack för att du ställde upp och anordnade! =)

    SvaraRadera
  2. Men så hade jag hjälp också. :-)

    SvaraRadera