onsdag 29 april 2009

Förberedelser inför årets sillunch

Det är konstigt att jag inte känner när det räcker. Jag ordnar sillunchen i år och jag lägger ner för mycket tid och energi egentligen men jag vill ju att den ska bli perfekt. Nu har jag lagt ner ungefär 2 hela dagar på att planera, handla, göra sill och baka tårta. Utbudet av sill på stor burk på Willys och Kvantum var katastrofalt. De hade inlagd sill, löksill, matjessill, senapssill och skärgårdssill. Senapssillen har samma färg som barnbajs och smakar ungefär därefter så senapssill gjorde jag själv efter mammas gamla beprövade recept. Sen är ju tivolisillen ruskigt god så den var jag ju tvungen att göra. Och så ville jag testa lite nya smaker på folket så det råkade bli en italiensk sill och en inlagd sill med pepparrot också. Varför gör jag allt detta? Ja, jag hoppas verkligen att folket uppskattar årets sillunch.

5 kommentarer:

  1. Vi kommer på eftermiddag/kvällen!

    SvaraRadera
  2. Jag hörde figge berätta att jag missade mycket gott med din sill. Speciellt pepparrotssillen och senapssillen, det var hans absoluta favoriter efter dagen. Han hade en liten drömmande blick när han pratade om pepparrotssillen =) Jag önskar att jag hade varit där, istället frös jag häcken av mig vid en otänd brasa =/

    SvaraRadera