onsdag 23 december 2009

Julen

Jag älskar julen och allt vad den innebär. Vad jag hakat upp mig på att jag vid flera tillfällen läst att "julen är barnens högtid" och det håller jag inte alls med om. För mig är julen familjens högtid. Det finns ingen tid på året som jag saknar mamma, pappa och mina bröder så mycket som när jag inte firar jul med dem på Västkusten. Nu har jag visserligen en egen familj att skapa traditioner med men det är ännu så pass nytt. Nästa år hoppas jag innerligt att få ta med sambo och barn till Västkusten för en härlig Anderssonsk jul. Den börjar redan i oktober när jag ringer till pappa och ber honom plocka in mossa som vi ska ha på julbordet (och då syftar jag på julkrubban). Några dagar innan jul bygger jag upp landskapet och det är underbart att se det växa fram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar