söndag 27 december 2009

Julgodis

Jag vet att ni är många där ute som är nyfikna på vad jag har gjort för olika sorters julgodis. Jag har koncentrerat mig på olika sorters kola och chokladtryffel och dessutom gjort ett par favoriter. Mozartkulor med 3 olika smaksättningar (konjak, amaretto och cointreau) men tyvärr tog jag för lite smaksättning så det känns ingen större skillnad på de olika kulorna. Kolorna är Leilas läckra smörkola smaksatt med lime och apelsin. Dessutom har jag gjort hallonkola och det receptet kommer från Allers julnummer och innehåller passerade hallon, socker, grädde och pressad citronsaft. Chokladtryfflarna smaksattes med sambaloelek, baileys, minttu och higland park. Vilket var godast? Hm... ja hallonkolan var en glad överraskning sen är ju mozartkulor alltid gott. Favoriterna bland tryfflarna var mint och whisky. Sist men inte absolut inte minst - knäcken. Årets knäck blev helt perfekt! Jag kan tillägga att jag i år använde termometer.

5 kommentarer:

  1. Limekolorna var fantastiska. Jag åt typ måånga igår!

    /MIlla

    SvaraRadera
  2. Håller med föregående skribent, limekolorna var helt underbara!

    SvaraRadera
  3. Allt var gott men limekolorna Nr:1. Knäcken var precis som du sa själv.. perfekta
    /Katarina

    SvaraRadera
  4. Med så många positiva kommentarer så måste jag helt enkelt göra limekolor även nästa jul.

    SvaraRadera