tisdag 21 september 2010

Pannkaka

Det är skrämmande hur snabbt allt kan bli pannkaka. Jag var grymt träningssugen och allt såg ut att klaffa för att träningen skulle bli av:

-Det var hårdag (jag tvättar håret varannan dag)
-Jag hade ätit lunch
-Hugo hade ätit lunch
-Hugo hade sovit
-Hugo var inte gnällig eller hade feber
-Jag hade packat väskan
-Jag hade tagit på mig träningskläderna
-Jag hade hittat hörlurarna OCH hållaren till iPhonen OCH träningshandskarna

Jag var taggad och när jag klev ut genom ytterdörren med Hugo i vagnen och löparskorna på kom de första regnstänken men jag tänkte att det blir kanske inte så farligt. Fel. Efter 500m var jag obehagligt blöt och det kändes inte lika kul att träna. Ska jag vara blöt på gymmet så ska det vara av svett och inte av regn.

När jag och Hugo kommit hem igen och tagit av skor och ytterkläder hade regnet slutat men allt var ändå förstört. Nu har jag duschat utan att träna och det känns fel! Så uppåt och nöjd som jag känner mig efter träning lika mycket besvikelse och misslyckande känner jag nu. Vad ska jag göra för att bli uppåt igen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar