måndag 9 maj 2011

Eufori

I lördags var det lite jippo på stan och Slaughters Daughters var där och rullade, rekryterade och sålde stuff. När jag rullade hem därifrån kom jag fram till att det är riktigt kul att rulla utomhus i solskenet och att jag måste rulla oftare för att hålla muskler och psyke igång. När det går för lång tid mellan tillfällena börjar jag tvivla på min förmåga och då spänner jag mig och så går det urdåligt.

Idag hade vi träning på Extremsporthallen aka Skatehallen och jag bestämde mig för att rulla dit för att vara avspänd och mjuk(are) i kroppen när det var dags för träning. Färden dit var vinglig och jag hade precis så ont i balansmusklerna som jag anat. Och precis som jag planerat så kändes åkningen sedan mycket bättre. Träningspasset var jätteroligt. Vi körde lite packövningar och sedan åkte vi utomhus en sväng. Det var en helt underbar känsla att susa fram i solnedgången med mina underbara roller grrrls! När träningen var slut var det bara till att rulla hem igen. Idag blev det 3 timmars rullskridskoåkning. Jag känner mig helt mör i kroppen. Mör och lycklig!

1 kommentar: