fredag 1 juli 2011

Överdos av träning

Midsommarhelgen blev mat och dryck i överflöd och när vardagen och måndagen sedan infann sig växte suget att träna enormt. Tänk vad lite ångest kan göra. Besökte viktväktarna och kontrollerade vikten och den ligger bra men jag visste att vågen visade ca 1kg mer än innan helgen. Det har blivit en hel del träning i veckan och det känns i kroppen. Jag har cyklat t.o.r jobbet måndag, onsdag och fredag. I tisdags körde jag rullskridskor och det gick bra att köra i linne och hotpants redan kl 6 på morgonen. I går fick jag ett ryck och snörde på mig löparskorna och sprang t.o.r till jobbet och jag lovar: Det var tungt och svettigt! I måndags blev det Roller Derby med Slaughters Daughters (svettigt!). På lunchen har jag varit på gymmet tis-ons-tors och kört olika muskelgrupper varje gång.




Idag känner jag mig mör. Benen känner av gårdagens löpträning och mina triceps ömmar efter onsdagens lunchpass.



Lite lustigt att jag nu, när jag är mer vältränad än någonsin, tränar bara mer och mer. Jag har ju en avlägsen dröm att träna fram magmusklerna, iaf så att man kan ana dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar