onsdag 14 september 2011

Ännu en dag utan godis

När en av bloggarna jag följer uppmanade till godisfri oktober tvekade jag på att följa med. Jag vet att jag kommer att äta godis under månaden men eftersom det sker ett fåtal tillfällen tycker jag att det är ok. Det är däremot inte ok att äta godis och chips framför tvn 4 dagar i veckan. Till en början blir det nollvision tills jag har fått bukt med sockersuget sen lättar jag lite. Jag gillar inte matförbud, det funkar inte för mig. (det är därför jag gillar viktväktarnas koncept: allt är tillåtet inom måttliga mängder)

Kan meddela att jag inte ätit nåt godis idag och det har egentligen inte varit så svårt att motstå.

För några dagar sedan tyckte jag att jag var pluffsig men ett par dagars träning har ändrat på den synen. Där ser man hur hjärnan kan spela spratt, jag kan omöjligt brännt så mycket fett på 4 dagar att det syns i spegeln. Skit samma, jag mår superbra! Tränade på gymmet på lunchen och efter jobbet var jag på ormberget och sprang 5,4-slingan på strax över 33 minuter. Detta var en bedrift eftersom det faktiskt regnade (duggade) när jag sprang. Ni som känner mig vet att jag är gjord av socker.

Nu ska jag sova och jag hoppas att morgondagen blir minst lika lyckad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar