torsdag 22 mars 2012

March Attacks!

I helgen åkte 13 tjejer från Luleå Roller Derby, Slaughters Daughters ner till Malmö för att spela sitt första officiella bout. Bout är rollerderbyspråk för Match. Jag vet inte allt vad som måste ingå för att det ska vara ett officiellt bout men bland annat ska man ha full uppsättning domare (7st) och ett gäng (19?) NSOs (non skating officials). Ett antal domare ska vara wftda-godkända, alltså godkända av Women's Flat Track Derby Association. Jag var grymt nervös innan vårt bout. Jag klarade av att se första perioden av boutet som var innan vårt, sen gick jag ner i omklädningsrummet och åt lite, och kontrollerade min utrustning. Jag var nervös så jag skakade. När vi sedan rullade ut på planen var nervositeten så gott som bortblåst. Golvet var rent fantastiskt att rulla på. Det var hur kul som helst att köra, fast vi åkte på pisk så det stänkte om det. Vi har lite punkter som vi kan bli lite bättre på om man säger så. CCR-B har en fördel i att de har ett bättre lag på hemmaplan som de kan möta och de har scrimage (träningsmatcher) varje vecka. Vi är kanske tillräckligt många för att köra scrimage inom laget en gång varannan månad... 

Tyvärr är jag inte nöjd med min prestation. Jag var kass på att hålla min position, kolla bakåt, hålla balansen och att kötta! Kom av planen efter boutet så gott som utan blåmärken. 
Bilden är stulen från fb och jag tror att Magnus Larsson har tagit bilden. 

Vi kom hem från Malmö med många nya idéer, kontakter och ett hjärta som klappar ännu mer innerligt för roller derby! Väl hemma fick jag njuta av den härliga känslan av att få sätta tänderna i en köttbit, ha ost på mackan och klunka i mig ett stort glas iskall mjölk. 

Det känns också kul att två stora profiler inom roller derby i Sverige, Mad Maloney och Swede Hurt, nu äger var sin mössa med texten ROLLERGIRL, virkad av MADicken. 

1 kommentar:

  1. Åhh det var så sjukt roligt, hoppas vi kan vara på bout snart igen!

    sv: Jag saknar er med redan! Hoppas verkligen på att kunna ha tid att rulla med Royals men annars ska jag såklart försöka rulla på egen hand, skulle vara så tråkigt att inte rulla alls på två månader igen nu då man äntligen är fri från förkylningen och kan träna:)

    SvaraRadera