tisdag 7 augusti 2012

Sommarträning

Jag har ju länge varit förkyld och dragits med en enveten hosta och inför bröllopet var jag väldigt lyhörd på vad min kropp hade att säga om träning. Jag körde PT-Peters program och nöjde mig med att köra styrketräning. Eftersom jag cyklar en mil varje dag så skippade jag helt enkelt konditionsträningen.

Efter ett peppande into inför Roller Derbysäsongen i söndags blev jag grymt träningssugen! Igår var jag ute och sprang knappt 5 km och i natt har jag haft hosta och vaknade med en aningens ömmande hals. Trots att jag igår kände mig frisk som en nötskrika. Vad är det för fel på min kropp?! Min plan att springa milen på under en timme i augusti gick om stöpet.

Idag hade vi första passet i RD och det var fokus på styrka och kondition. Våra resultat noterades och i december kommer vi att göra samma övningar och jämföra resultaten. Jag är mycket nöjd med mina resultat men kommer ändå kämpa för att förbättra dem.

Det bästa var ändå stämningen på träningen idag. Vi var många deltagare och alla var uppsluppna och supertaggade. Alla kämpade stenhårt och dröp av svett redan efter en halvtimme. Svettmönstret på framsidan av min tröja formade ET. Roller Derby är ett lyckopiller! Och jag ser fram emot säsongens kommande svettmönster.

PS. Lyckades för övrigt att skaffa mig ett präktigt, kasslermönstrat rink rash genom att slidea (slida, slajda?!) på skinkan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar