måndag 11 januari 2010

Nytt liv

Nu är det dags att ta kontrollen över kalorierna, jag har gått med i viktväktarna igen. De har ett nytt system så det är lite utmaning att sätta sig in i det. Jag har utmanat min käre storebror i viktnedgång så vi får se vem som vinner till sommaren.

Viktväktarnas system passar mig eftersom det är varierad kost och inga förbud. Jag vet ju att det fungerar eftersom jag gick ner 26kg 2002-2003 och jag har hållit mig kring min målvikt tills för ganska exakt ett år sedan och det kan jag skylla på Hugo. Innan jag blev gravid var jag i mitt livs bästa form - 68kg och ganska vältränad. Tre besök på gymmet i veckan satte sina spår... Nu har jag väl inte tid att träna lika mycket men jag ska i alla fall äta mer hälsosamt. Let the game begin!

5 kommentarer:

  1. Lycka till, det kommer du klara galant :)

    SvaraRadera
  2. Vad spännande, det klarar du säkert galant :)

    SvaraRadera
  3. Problemet med VV, tycker jag iallafall, är att de inte finns i Luleå längre. Det känns omotiverande.

    SvaraRadera
  4. Eller vänta - nu när jag börjar kika på deras hemsida så ser det ut som att de börjat med möten här igen?

    SvaraRadera
  5. Sanna och pumla: Tack, tack!

    Martina: Yep, de har börjat med möten i Luleå igen. Tror det var första gången idag.

    SvaraRadera