söndag 24 januari 2010

Vårruset

Jag har fått en fix idé om att jag ska springa/jogga vårruset i år. Efter några sega minuter på löpbandet igår som måste fått seismograferna att reagera undrar jag om jag inte ska omvärdera till att springa/jogga/gå nästa år eller så...

Ja jo, vi var alltså på gymmet igår och tränade och när vi stretchat klart hade en eftermiddagens innebandymatch precis tagit slut så det var fullt i omklädningsrummet. För att slippa trängas spenderade vi lite tid på löpbandet (annars brukar jag mest köra konditionen på cross trainern). Som sagt gick det tungt. Tyngre än väntat. Löpträning anser jag att man ska öka gradvis så jag börjar med att planera in fler raska promenader för att lite längre fram övergå till lunk/jogging.

1 kommentar:

  1. testa marathon.se de har ett superbra kom igång med jogg program på 20 veckor, spring våruset 10 veckorsträning i tre nivåer (lunka, jogga, spring) Funkade för mig i alla fall =) http://www.marathon.se//news/home_varrusettraning.cfm

    SvaraRadera