måndag 18 januari 2010

Vägning

Idag var min första vägning efter invägningen på viktväktarna. Jag var inte orolig för att jag inte skulle gått ner för jag vet att när jag skärper mig så ser jag det direkt på vågen. Jag var däremot orolig för att jag skulle gått ner för mycket med tanke på att jag ammar bör jag inte gå ner i vikt för snabbt. Vågen visade -0,9 kg och det är jag helt nöjd med (trots vinkonsumtion på lördagskvällen). Det är skönt att jag nu bara ska gå ner typ 7 kg jämfört med 2002 när jag hade mer än 25 kg att gå ner. Idag till lunch serverades min obbolasallad. Jag fick receptet av en kollega när jag jobbade i Obbola. Den har inte haft nåt namn tidigare men när jag nu skrev in den så måste jag ha ett namn som jag kommer ihåg. Det är pasta, kikärtor, olja, vinäger, vitlök, valfria kryddor, tonfisk och diverse olika grönsaker. De grönsaker som åkte med idag var morötter, paprika, rödlök, gurka och ruccolasallad. En sallad som jag håller mig mätt på länge! (Massa gröna baljor i viktväktarboken)

1 kommentar:

  1. Hejja hejja!! Vad bra du skött dig i veckan. Å du, lördagen gjorde nog bara susen, kroppen fick nog en chock ;)

    SvaraRadera