onsdag 24 mars 2010

Längdskidåkning 5,4km

Igår åkte vi ut till stugan för att softa i det sköna vädret (jag ska lägga upp lite bilder i Hugos blogg vid tillfälle) men det är inte det jag tänkt skriva om nu utan eftermiddagens skidåkning!

Efter att inte ha åkt skidor på över 20 år har jag och sambon avklarat 5,4km på strax under en timme. Det var inga problem med flåset och inte heller gjorde det speciellt ont i musklerna men tekniken går nog att slipa på... På tal om värkande muskler har ni, mina kära läsare, chansen att fram till imorgon kväll gissa var jag kommer att ha mest träningsvärk efter denna bragd.

1 kommentar:

  1. Jag kör på tre gissningar i en, i fallande orsning; Ljumskarna, axlarna och triceps =)

    Själv har jag lyckats ge mig själv ordentlig värk i låren efter gårdagen, in och utsida lår. Undrar hur jag springer egentligen... =)

    SvaraRadera