måndag 17 oktober 2011

Konstnaglar

Ni som umgåtts med mig i sommar har kanske lagt märke till att jag varit beroende av nagellack. Iklädd flamsäkra arbetskläder i mörkblått tyckte jag att det behövdes en färgklick och det fick mina naglar stå för. I början av sommaren blev det bara målat enfärgat straight up men sedan började jag experimentera lite med färger och mönster. Jag testade alla möjliga olika kombinationer för att träna på att måla och testa vad som går att göra. Det hände att jag ibland la 45 minuter på att måla naglarna bara för att sedan ta bort det för att jag inte blev nöjd med resultatet. När jag åkte ner till Ugglarp bestämde jag mig för att inte ta med nåt nagellack för att jag inte hade tid och tillfälle att måla och nu kan jag tala om att jag saknar mina konstfärdigt målade naglar. Jag tröstar mig med att naglarna mår bra av att vila lite. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar