onsdag 7 december 2011

Viktväktarna uppdatering

I måndags besökte jag viktväktarna som jag brukar göra med några veckors mellanrum. Anledningen till att det blev just i måndags var att konsulenten lockade med julklappar och att det skulle presenteras nyheter i viktväktarprogrammet. Jag vann ingen julklapp men tycker att nyheten i programmet verkar riktigt trevlig. Istället för att räkna points en dag kan jag välja att ta en mättnadsdag. Det innebär att jag väljer matvaror med "grön balja" i viktväktarlistan och om jag vill ha något som inte har grön balja så får jag räkna dessa propointsen från min veckobonus. Och jo, jag ligger fortfarande under min målvikt och det känns bra eftersom detta är tiden på året då jag brukar öka i vikt. Min lördagsgodisregel har funkat bra, ända tills vi vann en chokladkartong... o O

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar