onsdag 1 februari 2012

Listan checkas av

När man ska gifta sig är det en hel del som ska göras. Listan är lång men en del saker är checkade. Vi har kyrka, festlokal, brudklänning, frack och piffning till moi. Idag fick jag klartecken från vår tilltänkta toastmaster att han ställer upp (Yay).

Vi har prylar till inbjudningskort och någon helg framöver ska jag, Tinkersmäll och min best woman pyssla ihop dem. Det kommer att ätas fruktsallad och lyssnas på bra musik. Molly Maguire är ett hett tips. Eftersom jag älskar att pyssla kort kan jag inte tänka mig att beställa färdiga kort! Det kommer nog att bli lite små varianter på korten eftersom jag tycker att det är trist att göra exakt samma om och om och om igen.

Klänningen har några små justeringar innan den är klar och jag behöver få bort ett par cm från midjan men det är lugnt. Det hinner jag till sommaren.

Vi har kontaktat en fotograf, men det är inte spikat än.

3 kommentarer:

  1. Vi hade en förlovningsbok, allt bröllopsrelaterat antecknades i den så förutom rena checklistor och en utgiftslista så innehåller den även dagboksinlägg från när något bröllopsrelaterat blev fixad. Jag har nu framkallat alla bilder och vi beställde extra kopior av bröllopsfotona från fotografen och tillsammans med lite annat smått och gott så är tanken att jag ska pyssla ihop det till en minnesbok där text och bilder är blandat. Jag inbillar mig att det kommer vara roligt att ha när vi blir gamla!

    SvaraRadera
  2. Vad blev det för lokal? Fnyfiken :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev Malmgården eftersom Rutvik var bokat redan.

      Radera