måndag 7 maj 2012

I natt jag drömde

Bea inspirerade mig att skiva om en dröm jag drömde i natt. 

Jag drömde att jag var på ett bröllop. Det var en barndomskompis som gifte sig och i verkligheten har jag inte sett honom på 14 år. Det lustiga var att det inte var ett bröllop i dess vanliga bemärkelse. Det var i kyrkan men det var ingen präst med och "brudparet" och deras vänner framförde roliga sketcher som handlade om deras liv tillsammans. Jag kommer inte ihåg varför "brudgummen" kom in med tre av "brudens" klänningar på sig, det såg bara underligt ut...

Plötsligt fick jag syn på ett par rullskridskor som jag kände igen! Lady Lovelyblocks var också bjuden på bröllopet. När jag tittade på min kavaljer visade det sig att det var vår head ref, Papa Smurf. 

Beas dröm var lite mer logisk men drömmen jag beskrivit är en typisk Karindröm som handlar om det som rör sig i mina tankar nu: Bröllop och Roller Derby. Jag vet inte hur min barndomsvän kom in i den. 

1 kommentar:

  1. Haha det är lustigt det där med drömmar. Ibland helt logiska ibland helt knas. Hade en sådan där helt ologisk för några nätter sedan. En där allt var glasklart i drömmen och första vakna minuterna men sen undrar man juhur det står till där uppe i knoppen.

    SvaraRadera