torsdag 17 maj 2012

Ordkontroll (captcha)

Igår när jag läste genom mina bloggar var jag vid ett tillfälle sugen på att lägga en liten kommentar. Jag skrev det jag ville och sen kom jag till ordkontrollen och då tog min lust att kommentera slut. Detta har hänt vid ett antal tillfällen, att jag struntat i att kommentera för att jag inte känner för att klura ut vilka bokstäver det är som är förvrängda. Jag vet att det är fler bloggläsare än jag som inte skriver kommentarer pga detta. Här kommer en länk på hur du kan ta bort ordkontroll så att du får fler kommentarer från såna som är som jag. Saxat från deras sida: Blogger har redan ett inbyggt skydd mot spam vilket gör att spammare oftast inte anser det mödan värt att satsa på Blogger-bloggar när de skriver robotscript. Du hindrar inte mänskliga spammare genom att använda ordkontrollen, bara robotar! 

Jag har upptäckt att många bloggare faktiskt inte vet om att de har ordkontroll på kommentarerna.

2 kommentarer: