torsdag 8 januari 2009

Småstad i obygden!

Ibland blir jag så ruskigt irriterad (läs djävligt förbannad) på Luleå. Jag letar efter något speciellt men på grund av att vi bor i en mindre stad är utbudet inom detta område så gott som obefintligt. Hade detta hänt i Fbg hade jag bara åkt 3 mil till Hstd eller kanske åkt 10 mil och kommit till Gbg och jag hade hittat en uppsjö av ställen. Nej, här måste man åka 30 mil till Ume och kanske hitta eller hela 94 mil till Sthlm för att hitta en mängd ställen. Flytta världen närmare Norrbotten!

3 kommentarer:

  1. Vad söker du efter? kanske något jag kan skicka?

    SvaraRadera
  2. det mesta går ju att hitta på nätet och få tag på där... dock kan jag säga av erfarenhet att det finns mindre saker i Umeå så den stora staden 90 mil bort är nog ett troligare alternativ.

    SvaraRadera
  3. Eller så åker du 55 mil till S-vall, finns en himla massa affärer här nu... ;o)

    SvaraRadera