söndag 4 januari 2009

Spelkvällen

Jag oroade mig alldeles i onödan. Vi spelade inte besserwisser utan TP efterföljt av Singstar. De andra deltagarna på spelkvällen har så hårt sammansvetsade lag, så enda lösningen var att jag och min käre sambo fick vara ett lag. Ett beslut som visade sig vara mycket bra, eftersom vi vann i TP! Jag är glad över att min käre storebror, magister Andersson, inte var med i nåt motståndarlag om man säger så... Jag kunde faktiskt flera frågor även om jag fortfarande grämer mig över att jag inte kom på vem som skrev böckerna om Van Veetereeen (valfri stavning). När vi sjöng singstar körde vi med utslagningar och jag vann i finalen båda gångerna, men jag ska tillägga att det var jämnt. Jag känner mig ganska ringrostig i sången och när jag tänker efter är det ju faktiskt över 10 år sedan jag sjöng i kör. (I miss you all, members of Camerata Vocale!)

Jag har ju glömt skriva om den goda maten! Kvällen började ju med att vi lagade mat tillsammans. Vitlöksbröd med sallad och aioli till förrätt, entrecote med parmesanpotatis och hallonvinägersås till huvudrätt och en krämig pannacotta till efterrätt. Det blev många skratt och sminket som satt så snyggt när jag anlände blandades med skrattårar och måste tvunget avlägsnas allt eftersom kvällen fortled. Tiden gick snabbt och helt plötsligt var klockan nästan 3 det var dags att runda av kvällen.

1 kommentar:

  1. Låter som en fantastisk kväll! Å maten...gu vad hungrig jag blir!

    Go´natta!
    /milla
    www.metrobloggen.se/camillaslivochlustar

    SvaraRadera