måndag 14 september 2009

En fisk

Jag är en fisk i många bemärkelser, jag är född i fiskarnas tecken och jag älskar att bada. Jag badar allra helst i havet (sommartid på Västkusten) men man tager vad man haver så badhus går också ann. Idag har jag nyttjat simkortet och varit på Pontusbadet och simmat 1km och sedan tränat bensparkar i ytterligare 100m. I början var där en skolklass och badade (= stoj och stim) men sen fick jag simma där helt själv. Gudomligt skönt! Nu har jag simmat en gång - 28 gånger kvar för att tjäna in kortet. (Jag räknar inte med babysimmet)

3 kommentarer:

  1. Nu blev jag verkligen sugen på att åka och simma. Testade QiGong idag...nog inget för mig. Gick lite för sakta och innefattade lite för lite action. Jag andas dessutom ypperligt utan att behöva sträcka armarna i vädret medans...

    Hoppas du har haft en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Jo...servetterna på kräftskivan hittade jag på Plantagen. Finns det i Lulé? Kommer liksom inte ihåg...

    SvaraRadera
  3. Simning rockar! Skönt att plaska i vattnet en halvtimme och sen basta och bli som en ny människa!

    SvaraRadera