onsdag 16 september 2009

Simning 2

Dagens snigel på ögat utdelas till de tanter som flyttat kafferepet till Hertsöbadets motionssimningsbana. Dessa damer gick i bassängen så länge de bottnade och sedan simmade de i snigelfart. Jag hann simma tre längder under samma tid de simmade en (jag hade mina simma-snabbt-glasögon på mig). Men det är inte det jag klagar över, jag klagar över att de under hela tiden gick och simmade i BREDD samtidigt som de småpratade med varandra. Det kan man göra i bastun, på valfritt fik på stan eller var fan man vill, bara inte i motionsbanan! Till dessa damer vill jag bara säga: -Jag hoppas att ni fick många kallsupar av mina svallvågor.

3 kommentarer:

  1. Kallsupar pga av snabbsimmare suger ;) ;) ;)

    Haha, du är rolig ch jag känner igen mig, från den andra sidan ;)

    MIlla

    SvaraRadera
  2. Jag kan lära dig alla barnvisor du någonsin behöver kunna...

    Milla

    SvaraRadera
  3. "nu ska jag simma ryggsim och sträcker ut armarna så långt det bara går"-pensionären (för det är oftast en pensionär), är relativt störande även den...

    SvaraRadera