fredag 14 september 2012

Pass 3 med PT-Peter

I fredags hade jag tredje träningspasset med PT-Peter.  Vi finslipade lite på tekniken på frivändningarna och det är svårt att få till timingen och att använda benen tillräckligt mycket. Jag och koordination är ju inte bästa kompisar. Sedan testade vi att maxa i marklyft och jag klarade 90kg! Sista lyftet körde jag med dragremmar för mina händer orkade inte hålla så tungt. Jag fick ett nytt cirkelprogram till första passet för att få upp flåset lite mer och gissa om jag kommer att flåsa när jag kör det! Programmet börjar med chins och jag sa direkt: "Det där kan jag inte", men greppade ändå stången och drog mig upp! Det blev bara 2,5st men det är betydligt fler än de 0 som jag trodde mig kunna klara. :-D 

PT-Peter frågade om jag inte skulle satsa på tyngdlyftning istället för Roller Derby. Jag bara skrattade. Jag kör ju styrka för Roller Derbyn och för att få en snygg kropp. 

Fit is the new skinny. 

Efter ett saftigt off-skatespass med rollergrrrlsen i tisdags, träffen med PT-Peter i onsdags och mer Roller Derby igår sitter jag nu här med saftig träningsvärk och njuter. Idag ska kroppen få vila. 

Den nya cirkeln (ingen vila mellan!) till stöt-marklyft-benböj: 

2-3 chins
20 kettlebellsvingar
5 "dubbel" burpees (två armhävningar på varje burpee)
15 dips på bänk

4 varv med 30-35s vila mellan varven

2 kommentarer:

  1. Hur lägger du upp cirkeln? :) Hur ofta och hur många varv typ?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kör 5 set stöt, 8 set marklyft, 6 set benböj och sen kör jag cirkeln i högt tempo 4 varv med 30-45sek vila mellan varje varv. Jag kör chins först och sen spelar det inte så stor roll vilken ordning resten är i.

      Radera