söndag 30 september 2012

Månadens utmaning

Maya inspirerar till månadens utmaning. För min del kommer det inte att innebära några stora förändringar i min träning eftersom jag redan är grymt nöjd med vad jag åstadkommer på gymmet och på Roller Derby-tracket.

Vad vill jag förändra?

Jag vill fortsätta med träningen som jag kommit igång med (undantag för Turkiet) och dra ner på mitt kolhydratintag. Jag vill bli av med fett och få mer muskler. 

Hur ska jag göra det?

Jag är ingen godisfantast, men jag gillar chips och tycker att det är grymt gott med nybakat bröd. Måltiderna ska innehålla mer grönsaker och kolhydraterna som intas ska vara i måttlig mängd och av bra kvalitet. I början av veckan ska jag planer in vad jag ska träna och vad vi ska äta i veckan. 

Vad har jag för mål (helst mätbara)?

-Inget godis, chips, kakor, glass eller tårtor. 
- Max två tillfällen med intag av alkohol. 
- 5 träningspass i veckan.
- Foto innan och efter samt jämförelse av mått på midja, stuss och lår. 
- Dricka minst 2 liter vatten om dagen.

Hur ska jag förbereda mig?

- Planering är A och O. Planera mat och träning. 
- Inte köpa hem chips. 


Vad kommer att bli extra svårt?

- Att säga nej när jag blir bjuden på något. 
- Att avstå från att ta ett glas vin eller öl till maten då och då. 
- Att skippa kvällsmackan. 


Hur hanterar jag svårigheterna?

- Undviker att gå hungrig, eftersom det är då jag faller för frestelser.
- Tillåter mig smoothies, kesella med blåbär, keso och banan eller nötter när jag blir sugen på något. 
- Inte tumma på reglerna. 


Vad har jag för stöd?

- Min man: Han är också med på utmaningen till viss del. 
- PT-Peter (även om han inte vet om det) eftersom han peppar till träning.
- Alla mina Rollergrrrls. 


Vad vill jag belöna mig med. 

Jag tror att jag ska tona håret. 


4 kommentarer:

  1. Bra att du präntar ner din målsättning och att den kommer till allmän kännedom, det ger ytterligare motivation.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dessutom är det några som jag känner som också kör månadens utmaning, så vi kan peppa varandra.

      Radera
  2. So great! Får jag länka till ditt inlägg? :)

    SvaraRadera