måndag 1 oktober 2012

Dag 1 på oktoberutmaningen

Dagen började lite knasigt med att jag fick för mig att göra lördagsfrukost och baka scones. Maken och sonen fick äta scones medan jag åt fil + musli och fullkornsrågbröd med ägg. Jag vet att musli inte är direkt lågt på kolhydrater, men jag vill ha något i filen.

Maken plockade fram kameran och fixade förebilden och jag noterade dagens mått. Jag ska inte tjuvmäta mig med måttbandet, men vågen kommer att nyttjas då och då.

Sedan var det planering av mat i veckan och jag har googlat GI-recept så det blir idel nya recept med undantag från den klassiska husmansrätten Ärtsoppa med fläsk.

Dagens shopping fyllde kylen med grönsaker och frysen med bär.

Tänk vad som hänt sedan jag gick med i viktväktarna 2002, då var fettet så farligt, nu är det kolisarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar