torsdag 11 oktober 2012

Roller Rerby i drömlandet


Derbydröm

Jag vaknade och var ensam i lägenheten där jag och några andra roller girls bodde eftersom det var bortabout. Lägenhet är kanske för mycket att säga, det var ett studentrum på ca 25m2 och vi bodde 4 personer där. Det var kläder, skor och utrustning över allt.

Det var 20 minuter kvar till matchstart. Jag bestämde mig för att sminka mig och sedan leta upp min utrustning. Jag hörde klockan pipa 18.00 och jag fick ett sms från Swede Hurt. "Du var ute ur matchen eftersom du inte var på plan när klockan slog men att om du kommer hit fort får du dispens"

När första jammet som jag deltog i blåstes igång upptäckte jag att jag varken har skydd, rullskridskor eller hjälm på mig. Sneglade på refsen men de verkade inte märka nåt. Jag sprang runt banan.

Nästa jam var Hugo (min son, 3 år) och Gärdis (min man) också med på. Det beslutades att Hugo ska vara jammer (i min dröm startar jammern längst fram i packet) om han kan stå still 30sek innan jammet blåses igång. Jag insåg att jag har tillfälle att hämta min utrustning och rusade iväg. Hugo kan nämligen inte stå till mer än 15sek.

När jag flämtande kommer tillbaka viftar mina medspelare att jag ska direkt in på planen. Hugo och Gärdis är där. Jammet blåses igång och den andra jammern sticker iväg. Efter ett halvt varv tittar en av jammer refsen på mig och säger "no points". Jag blir förbannad för att ingen berättat att det är jag som är jammer och den andra jammern flinar när han (!) rullar förbi igen. Min stubin tog slut och jag började puckla på honom. En basketkille (2m!) kommer fram i blått och vitt linne och säger att vi ska sluta slåss. I min dröm har vi vakter på planen som rycker in när deltagarna slåss. Han stoppar in våra händer i papperspåsar och knyter om med ett snöre, för så gör man med slagskämpar i min rollerderbydröm.  

THE END

3 kommentarer:

  1. HAHAHAHAHA! Åh, vad jag hade velat vara med i din dröm. Jag ska försöka drömma den i natt. Gillade speciellt biten med papperspåsar. :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den enda som jag kommer ihåg från vårt lag som var med i drömmen är Hellsparx

      Radera