torsdag 5 mars 2009

Köksrenovering

Som vissa av er kanske vet har jag och min käre sambo sysselsatt oss med en mindre köksrenovering. Det är visserligen han som gjort det största arbetet, men det går inte för två personer att jobba tillsammans på ett så litet område. När jag tänker efter kan jag faktiskt ge honom all cred för arbetet. Vi glömde föreviga hur det såg ut innan vi började jobba, men jag har letat i arkiven och funnit ett foto där rätt hörn av köket är med. Det man inte kan se på bilden är att det inte finns två sidor som är parallella i konstruktionen från och med ugnen och uppåt. Det som vi (käre sambon) gjort är att byta ut detta hafsbygge mot en "ny" garerobsstomme och satt hyllor och skåpsluckor där vi vi ha dem. Dessutom utnyttjade vi utrymmet till höger om ugnen till lite dekorativ förvaring och mysbelysning. Det varma ljuset från ugnen räckte inte. ;-)

2 kommentarer:

  1. Vad ni är duktiga!!! Vill ni komma hit och renovera vårt kök oxå? =0)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Duktig Karin! Visst är det härligt med träningsvärk =)

    SvaraRadera