lördag 14 mars 2009

Melodifestivalen 2009

Snart degar jag och sambon i soffan framför TVn och årets melodifestival. Pizzan står i ugnen, min äppeldryck med ciderkaraktär ligger på kylning och sambon har redan provsmakat sitt vin. Vad tycker vi om årets bidrag? Det är ett relativt starkt startfält och vi ser ingen tydlig vinnare. Måns och EMD är två bidrag som jag skulle kunna tänka mig som vinnare, men jag tror att Malena Ernman har en större chans i stora finalen i maj i Ryssland. Summa sumarum från oss på varvet: Snälla snälla, låt inte Caroline af Ugglas vinna!
-------------------
Efter att har alla bidragen framförts så har vi konstaterat att vår favorit är EMD. En melodi som jag glömde nämna tidigare är Sofias, den grekiska. Vi tycker inte att den har nån som helst anknytning till Sverige och svenskarna. Caroline af Ugglas är skrämmande populär och den känsla jag fått är att de som inte älskar henne, hatar henne. Vi tillhör den sistnämnda gruppen. Vad ska Europa tro om oss om vi skickar henne?!
-------------------
Det var lite för nära att Caroline fick åka till Ryssland och representera Sverige. Jag är glad att Malena tog sig förbi och snodde vinsten. EMD kom ju trea iaf, inte illa pinkat.

1 kommentar:

  1. Jag gillar af Ugglas låt. =) Malena var min favorit, och sen Sarah Dawn Finer och af Ugglas.

    Men vad som helst utom Måns Zelmerlövl...

    SvaraRadera