fredag 30 april 2010

Valborgslunch

Det är lite vemodigt att inte avnjuta en traditionsenlig sillunch på Valborg. Det känns som en epok som går i graven men tiderna förändras. Det hade känts tyngre om det varit fint väder (som det faktiskt brukar vara på Valborg) men idag är det kallt och grått och några vilsna snöflingor singlar ner utanför fönstret. Hade någon annan ordnat sillunch i år hade jag hängt på men jag orkar inte göra det själv.

Nog om föregående Valborgsluncher och vidare till årets lunch. Jag lagade i grunden ett recept från viktväktarna som jag gjort om lite för att passa oss. Det var gudomligt gott och det uppvägde verkligen det trista vädret.

Koka pasta penne till två personer.
Blanda en dressing på 1/2 msk vatten, 1/2 msk balsamvinäger, 1 msk olivolja, salt och peppar.
Gör en sallad på 50 g fetaost, 1/2 rödlök, 10 cocktailtomater, 30 g ruccola.
Blanda pasta, dressing och sallad och toppa sedan med några skivor lufttorkad skinka. Nu använde jag inte vilken skinka som helst utan lufttorkad skinka från Gudmundsgården utanför Falkenberg. The Best!

Fantastiskt gott!

Ikväll bär det av till Björksgatan till Rosen och Milla och pojkarna.

1 kommentar:

  1. Hugo var inget problem för någon annan än dig. Ingen fara!

    Så länge det inte är ens eget barn som krånglar så bekommer det mig inte, men jag vet hur det känns. Idag höll jag på att bryta ihop på Barnens Hus när manne spang i hundranittio överallt. Alla andra tyckte nog han var söt, men jag blev vansinnig

    SvaraRadera