tisdag 18 maj 2010

Ingen tjockis!

Jag var lite orolig för hur min kropp skulle reagera på nattveckan men det gick riktigt bra med maten. Min taktik var ungefär att äta frukost när jag gick upp vid 14-15 sen middag vid 19 en lättare "lunch" vid midnatt, fil och flingor kl 4 och sedan en banan medan jag väntade på att klockan skulle slå sex och jag kunde stämpla ut. I helgen var vi ute i stugan och för att göra det lite enkelt för oss blev det några genvägar och därför kanske inte helt viktväktarvänligt. Men jag är nöjd ändå. Mitt mål med veckan var att gå ner 0,5 kg och det gjorde jag. Jag är numer inte överviktig längre. Mitt nästa delmål är 0,9 kg bort och det känns långt = svårt att ta det på en vecka.


Det innebär att jag har:
0,9 kg kvar till att ha gått ner 10% av min startvikt
2,0 kg kvar till min målvikt.
2,1 kg kvar till min tredje stjärna (= -9 kg)

2 kommentarer:

  1. GRATTIS =)

    Jag funderar på att publicera min vikt och och bli duktig med redovisandet för att få en sporre. Verkar funka för alla andra ;) Men jag är feg så jag skjuter på det. kanske nästa vecka...

    SvaraRadera
  2. You can do it! Det är faktiskt en sporre att redovisa vikten här, jag skärper mig lite extra. Tror nog inte att någon tar notis på vad jag väger i slutändan...

    SvaraRadera