måndag 10 maj 2010

Måndag igen

Det har slarvats i helgen! Jag vet att min viktväktarkonsulent skulle titta sträng på mig och säga att det går att hålla sig inom propointsen trots lunchbuffé och grillning. Jag har varit superduktig må-tors och sen kom fredagen med lunchbuffé på Olivers. Det var supergott! Som krona på verket ingick det smulpaj och vaniljsås till efterrätt. Jag försökte inte ens räkna pp. På lördagen blev det grillning och maten hade jag bra koll på men så slank det ner lite alkoholhaltiga drycker. Jag har en ny favorit på vinmarknaden, Marqués de Caceres Rosado. Det är inte sötsliskigt som många vita viner och det missfärgar inte tänderna som rödvin. Rosé is the shit! Nåja, nu är det måndag och slarvandet resulterade i ynka -0,3 kg men jag är glad över att det iaf går åt rätt håll.

Det innebär att jag har:
0,5 kg kvar till att ligga under BMI 25 (= ej överviktig längre)
1,4 kg kvar till att ha gått ner 10% av min startvikt
2,5 kg kvar till min målvikt.
2,6 kg kvar till min tredje stjärna (= -9 kg)

1 kommentar:

  1. Fun fact, du har just nu hittat min favoritvinsort. Marque de Caseres är supergott, fast jag föredrar det som rödvin. Marque de Caseres är faktist hela min familjs "husvin", vi kallar den för Chauteu de Blah Blah. :)

    SvaraRadera