fredag 28 maj 2010

Vårruset 2010

Mitt mål med årets vårrus var att jogga hela sträckan, vilket jag inte lyckades med. Jag gick ut lite för hårt och var tvungen att promenera några steg vid ett par tillfällen. De två första kilometrarna hade jag bara fokus på att folk som startat i första gruppen inte ska vara otränade sölkorvar. (Jag vet, mina tankar var lite bitchiga) När fältet spruckit upp lite kände jag startat lite för hårt men då var det bara till att härda ut.

Vädret var perfekt, soligt men inte för varmt.

Helt plötsligt passerade jag under Bergnäsbron och jag visste att slutet (målgången) var nära. Klockan stannade på 28 min 1 sek vilket är en klar förbättring sen förra gången, 2008, då jag sprang på 30 min 47 sek. Hon som vann i år sprang på ca 16 minuter. Trots att jag inte orkade springa hela sträckan så är jag mycket nöjd med min tid. Om jag löptränar hela året och inte bara halvhjärtat de två sista månaderna så kanske det går lättare.

2 kommentarer:

  1. Bra jobbat!!!
    Klart godkänd tid, den ska du defenitivt va nöjd med =)
    Nåt annat lopp inplanerat i kalendern under året?

    SvaraRadera
  2. Liza: Det hade varit kul att fortsätta träna nu men jag har inget nytt lopp i planerna än. Jag är inte så fokuserad att jag åker till Stockholm och springer tjejmilen eller så. Vore bra med ett lopp i närheten av Luleå.

    SvaraRadera