söndag 15 januari 2012

Onyttigt med råge!

Igår hade jag en total svullardag. Jag var sugen på onyttigheter. När jag gick och handlade var jag som tokig, ädelost (för att det är gott på pepparkakor), chips, ingredienser till Tacos och Langos.

Jag var sugen på Langos och eftersom min sambo inte är så förtjust i det bestämde jag mig för att göra det när han är på jobbet. Man gör en ganska basic deg och kavlar ut den så att det blir tunna tekakor. Dessa tillagas genom att friteras och äts sedan med gräddfil, lök, riven ost och i mitt fall räkor. Jag lyckades få i mig tre stycken innan jag mådde illa av flottmängden. Varför utsätter jag mig för detta? Jag är knasig. Senare på kvällen tittade jag på Biggest Loser och åt en näve chips. Det var inte ens gott. Tacos får vänta till idag, söndag och det ska bli härligt med massa fräscha grönsaker.

Varför hände detta? För att jag inte tränar som jag ska. När jag tränar så äter jag bra mat det är när jag inte tränar som jag förfaller. Knät känns bra nu och jag ska så smått börja använda det mer igen och aldrig mer ska jag springa i dåliga skor.

I 95% av fallen så har jag en hälsosam syn på mat men ibland så spårar jag ur totalt och det var det som hände igår. Nåja, nu är det dags att göra som gåsen som fått vatten på sig, skaka av det och gå vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar