måndag 23 januari 2012

Styrka med grrrlsen

Idag på träningen körde jag ett halvtimmes styrkepass med tjejerna. Eftersom jag tycker att det är kul med styrketräning och har hållit på med det i ett par år mer eller mindre seriöst så känns det härligt att få förmedla de kunskaper som jag snappat upp. Det är svåra är vilken nivå jag ska lägga mig på. Jag vill att de ska tycka att det är jobbigt, det ska ge någonting men det får inte vara för tungt för då tappar de sugen. Just nu oroar jag mig att jag körde ett för lätt pass. Jag hoppas att några klagar över träningsvärk på fb imorgon, det skulle lugna mig.

2 kommentarer:

  1. Jag tror nivån låg precis rätt! Glöm inte att vi fortfarande behövde kunna träna i en timme efter dit pass också ;). Jag känner av det idag iaf och även om jag inte är vältränat som dig, är jag inte otränat heller. ;)

    Och du kan inte hitta perfekta nivån för att skillnaderna är så stora inom gruppen. Jag tycker du gjorde det jätte bra!

    SvaraRadera
  2. Kul kul kul!! Tror inte du behöver oroa dig men om du vill ha ett tips kan du få ett :)

    När det går kan du visa 3 olika varianter av samma övning, en tung, en medel och en lättare, det brukar kunna få in alla även i en ganska ojämn grupp. Å peppa peppa peppa alla att köra så tungt de orkar :P

    Exempel på en övning som är lätt att skala är armhävningar: armhävningar, armhävningar på knä, armhävningar mot vägg eller dips mot bänk med benen olika långt ut från kroppen. Fast du kan ju det där ;)
    Kepp up the good work, tror det är en given väg till starkare spel!

    SvaraRadera