måndag 16 januari 2012

PoWorkout utmaning och Roller Derby

Jag har haft PoWorkout i telefonen ett par månader, men inte använt den så mycket. Det har mest blivit att jag använt den på gymmet då jag haft slut på idéer på vad jag ska köra. Nu har de börjat med en utmaning att man ska köra PoWorkout 5 dagar av 7 i veckan efter egen nivå och intensitet. Att röra på sig lite är bättre än att inte röra på sig alls, så jag nappade. Det är en bra inkörsport till att hitta träningssuget. Idag efter Roller derby-träningen körde jag första och det var lugnt. 

Apropå Roller derby så höll jag i ett kort styrkepass idag på träningen. Jag gillar inte att stå framför folk och prata men det funkar bättre när det är nåt jag gillar - axelträning (med en liten touch övre rygg). Det kommer att bli fler och lite mer förberedda styrkeövningar. Hoppas mina kära elever känner av det åtminstone lite imorgon. 

1 kommentar:

  1. Roligt att du kommit igång med träningen! Testa att köra något program med eleverna, det kanske kan bli en kul grej? Lycka till med träningen! /Caroline från Poworkout

    SvaraRadera