lördag 6 september 2008

Aktiviteter

Igår var en ganska normal Ugglarpsdag. På förmiddagen gick jag ner till stranden med kameran och en avsikt att fota lite och plocka lite snäckor och musslor som jag kan ha att pyssla med. Det var mulet och regnet hängde i luften. Det gick stora vågor på havet. Fram mot eftermiddagen kom solen fram och vinden mojnade lite. Jag och mamma gick ut och plockade svamp och det var jätteskönt i skogen. Och jag kan tala om att västkustsmyggen inte är trevligare än norrbottensmyggen. Vår skörd kunde i slutändan summeras till ungefär 1 liter vanliga kantareller och 3 liter trattkantareller. De gula kantarellerna stekte vi och hade på rostat bröd som förrätt till middagen. Smaskens! Men innan middagen hann jag med att ta mig ett dopp i Kattegatts härligt salta vatten. Idag efter att jag och mamma varit ute och gått stavgång blev det ett dopp till och jag kan säga att det var... uppfriskande...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar