tisdag 9 september 2008

Gymfri

Nu är det ungefär 1.5 vecka sedan jag var och gymmade sist och det kryper i kroppen. Vill ta ut mig, känna trötta muskler och sedan träningsvärk. Hos mamma och pappa har det blivit massa ätande men det positiva är att det iaf är på regelbundna tider. Idag har jag simmat 1km på Klitterbadet i Falkenberg. Det är skönt med 50m bassäng och saltvatten! Jag hade ju glömt mina simglasögon i Luleå, men det gjorde inget för salthalten i vattnet är precis lagom, samma som ögonen så jag kunde ändå simma "ordentligt". Jag måste bara beklaga mig över sörlänningarnas brist på bastukultur. Bastun som är i anslutning till duscharna är torr. En kaklad bastu utan möjlighet att blöta ner lavarna eller kasta vatten (nej jag menar inte att urinera) på aggregatet. När jag andades (vilket jag gjorde under hela tiden jag befann mig i bastun) kände jag hur slemhinnorna i näsa/hals torkade ut. Bah! Tacka vet jag Luleå! Det finns en ångbastu i anslutning till badet men det är inte det jag efterfrågar. Nu har jag inte testat så många badhus i södra Sverige, så det är möjligt att Klitterbadet är ensam om denna brist på bastukultur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar