tisdag 2 september 2008

Snabba ryck

Mamma ringde och påminde mig om västkustresan igen. Efter en blick i almanackan beslöt jag att min käre sambo får träffa mina föräldrar nån annan gång. Han kan helt enkelt inte vara ledig i september och jag vill inte åka till Ugglarp i oktober. När jag pratade med mamma idag sa hon att de haft högsommarvärme de senaste dagarna. Låter ju helt ok... På grund av mina föräldrars jobbschema passar det bäst att jag kommer denna veckan, så jag åker imorgon och stannar till fredagen veckan efter. Snabba ryck. Det passar inte med flyget så jag måste ta tåget, tyvärr. Nu har jag lite dåligt samvete för att jag lämnar min sambo ensam, speciellt när vi planerat åka på semester och han tagit på sig extraskift. Som plåster på såren har jag gjort Burgundisk köttgryta på 1kg kött, så han har lite färdiglagad mat iaf.

2 kommentarer:

  1. Tråkigt att ni inte kommer förbi här!

    SvaraRadera
  2. Ja, jag vet. Mamma och pappa kunde inte den veckan som jag och G kunde.

    SvaraRadera