tisdag 3 februari 2009

Ny månad

Det är inte bara ny månad, det är årets kortaste månad som börjat. Jag (och käre sambon) ska ta tag i våra försoffade liv (har tränat skamligt dåligt dec-jan) och det är nu förändringen ska ske. Mitt mål är att tjäna in minst 1 motionspoäng per dag (1 p = 30 min aktivitet) och det ser bra ut än så länge för jag har skrapat ihop 7p på 3 dagar. Jag har vädergudarna att tacka för detta eftersom det är härligt att gå promenader och njuta av solen.

Dessutom har jag tröttnat på de maträtter vi brukar laga, så jag har rotat genom mina gamla viktväktarpapper och fått lite inspiration. Nej, jag tänker inte banta nu, bara äta hälsosamt. Är jag hungrig så äter jag, men då något nyttigare än rostat bröd med ost och marmelad... Det nya livet började med Fransk köttfärslimpa (kryddad med rosmarin, timjan och vitlök) med sås, kokt potatis och haricots verts (gröna bönor). Bra mat. God mat.

När jag tänker efter började jag mitt nya liv förra året i februari också, och det gick bra. Ända till hösten/vintern... Jag kan tillägga att jag väger 3-4kg mindre än jag gjorde för ett år sedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar