tisdag 10 februari 2009

Nytt sovrum

Igår lyckades jag och sambon äntligen hitta tapeter som vi båda gillar och som låg inom vår budget, så det var bara att slå till direkt. Igår hann vi riva ner de gamla tapeterna och spackla innan sambon skulle åka och jobba. Idag när han åt frukost passade jag på att slipa spackel och sedan åkte de nya tapeterna upp. Det gick först lite rostigt, men sedan blev vi varma i kläderna. Nu sitter tapeterna uppe och jag är sååå nöjd! Vi har t.o.m satt upp lister, gardinstång och rullgardin. Jag är sugen på att sätta upp gardinerna med men de måste strykas först så jag tänkte slappa lite i soffan och samla kraft till detta. Nu går vi och funderar på om vi inte skulle investera i en ny säng när vi ändå håller på. Vi får se om det blir ett besök på IKEA inom en snar framtid. :-)

3 kommentarer:

  1. ojojoj vad duktigt, elelr rättare sagt; effektivitet!!! WOW =)

    SvaraRadera
  2. Det är ju så kul när det blir snyggt! Sovrummet behövde verkligen en omtapetsering, de tidigare ägarna hade gjort massa fula hål i väggarna och nu är det bara så rent och snyggt!

    SvaraRadera
  3. Äsch...jag har kiddisarna den helgen... :(

    Kram Milla

    SvaraRadera