onsdag 4 februari 2009

Oldies are goldies

En längtan efter att prata lite skit med lite löst folk fick mig att ta en promenad till det nya stället (STUK). Jag hoppades att min kära kaff-vän hade några minuter över men tyvärr hade hon ett möte att närvara vid. Men det gick ingen nöd på mig för jag fick träffa några andra gamlingar och det efterlängtade skitsnacket föll sig naturligt. Den dåliga humorn gick som en röd tråd genom samtalet. Tyvärr fick jag också höra att en av dem troligtvis ska flytta från stan och det gör mig nedstämd. Det är inte så många kvar från min tid, tyvärr. Sedan fick jag skjuts från förorten in till stan av en mycket trevlig och pratglad kock. Det blev en bra eftermiddag, även om jag blev "snuvad" på motionen tillbaka till stan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar