torsdag 19 februari 2009

Syprojekt

Denna kyla som nu råder i Luleå har fått mig att leta inomhusaktiviteter. Eftersom vi renoverat sovrummet föll det sig ganska naturligt att jobba med det. Vi var på stan en sväng och käre sambon tittade på mig med fasa när jag ville att han skulle följa med mig in på Ohlssons tyg men vi kom där ifrån med ett ekologiskt bomullstyg i en mjuk grön färg som vi båda gillar. Han for iväg på jobbet och jag tog tag i jobbet hemma. Allt eftersom tiden gick förvändlades tyget till gardiner och sängkappa. Nästa steg i sovrummet är att fixa en sänggavel och sätta upp tavlor och sänglampa. Jag har förevigat vårt nya sovrum (inkl. vår nya 160cm IKEA-säng) och fällt in en bild på sängkappan.

6 kommentarer:

  1. Vilket snyggt överkast! Indiska?

    SvaraRadera
  2. Nix, vi köpte det för ca 300 kr när vi var i Indien och det ingår 4st prydnadskuddar. Jag är mycket nöjd med investeringen.

    SvaraRadera
  3. Fantastiskt överkast!!! Kul med ett riktigt resefynd, var det svårt att få med hel i packningen??

    Kul med syprojekt blir så snabbt fixade (från idé,hitta tyg till färdigt), snyggt blev det också!

    Ha det bra i kylan, idag har jag handlat vårlökar och tulpaner på torget =)

    SvaraRadera
  4. Jag kan ju lugnt säga att överkastet inte fick plats i MIN väska. :-)

    SvaraRadera
  5. Var har du hittat tapeten, superfin :)

    SvaraRadera
  6. Vi köpte den på Beckers färg, det är Boråstapeters, Borosan EasyUp 37843. Inte farligt dyr, strax under 200kr/rulle. Det känns verkligen som ett nytt rum. Så roligt att göra fint omkring sig.

    SvaraRadera