måndag 1 februari 2010

Underbara vinter

Ibland blir jag irriterad på folk som innan jul är barnsligt förtjusta i att det snöar och som sedan, så fort vi gått in i januari är less på snön och vill ha vår. På julen sitter vi mycket inne i värmen och tittar ut på det vita fluffet i vintermörkret. Vinterkylan har januari och februari i sitt grepp och sakta men säkert blir det ljusare dag för dag. Och plötsligt händer det! Klarblå himmel och gnistrande snö. Det är så vackert. Jag fylls av lycka och förstår inte folk som längtar till våren.

1 kommentar:

  1. Jag gnäller inte! Vi har riktigt vinter här nere också. Imorse så hade vi ytterligare några centimeters nysnö!!! Helt otroligt... =0)

    Det enda tråkiga är att jag inte får plats i termobyxorna längre utan det får bli mysbyxor + ett par överdragsbyxor. Inte bara magen som växer tydligen... Jag får ta och bli inspirerad av dig sen och ta tag i mitt liv på riktigt...

    SvaraRadera