torsdag 24 mars 2011

Hälsokokboken

Jag fick Familjens Hälsokokbok, lagom nyttig vardagsmat skriven av Jacob Wismar i födelsedagspresent. Avsändaren var min käre storebror och jag måste säga att det är en fullträff. När jag planerar vad vi ska äta under veckan brukar det bli recept från olika tidningar, kokböcker och från nätet och det är svårt att hålla reda på vilken tidning som hade vilket recept. Nu blir det till att till större delen köra recept från Hälsokokboken. Någon gång måste vi får göra lite utsvävningar.

Dagens middag bestod av ugnsstekt lax, kokt potatis, dillpesto och sallad. Snabbt att göra och fantastiskt gott. Rätten kommer att bli ännu godare till sommaren tillsammans med *fanfar* färskpotatis (eller nypotatis som vi säger hemma).

Det jag gillar med kokboken är att den inte är skriven som fakta (pang, bom rakt på) utan författaren har lagt in sina egna kommentarer och tips och det känns som om han skriver just till mig. Me like.

1 kommentar: