torsdag 24 mars 2011

Sytanten

Jaha, det sägs att jag fyllde 32 år i helgen men det är förtal! Jag är 28 år och inget annat och det tänker jag vara ett tag för det är en bra ålder. Men det var inte det detta inlägg skulle handla om utan min nyväckta hobby. Sömnad.

Hugo har smittat mig med en segdragen hosta så det blir ingen träning för mig och istället för att slösa bort tiden bestämde jag mig för att producera lite barnkläder. Nu håller jag på med ett par mjuka jeans till Hugo och ett par plyschbyxor som ska bli en present till en liten flicka. Om jag kommer ihåg det (och om de blir snygga) lägger jag upp bilder på mina alster här när de är klara. Jag har också planer på att sy en t-shirt till Hugo men jag skulle vilja ha ett tyg i avvikande färg på ärmarna så det ska jag kika på imorgon om Hugo tillåter att jag stannar så länge inne på Olssons. I vilket fall som helst måste jag dit och köpa vliesofix eller något liknande för applikationerna som jag tänkt sy.


2 kommentarer:

  1. Åh grattis till din nya hobby, visst är det otroligt roligt!?!?! Jag har sytt massor med kläder till Sabrina för hon kunde inte ha så mycket kläder när hon var mindre eftersom hon är så liten var alla köpes kläder anpassade för blöjrumpa så de åkte av!

    Åh ja just ja, Grattis på 28 årsdagen!

    SvaraRadera
  2. Och nu skäms jag men har äntligen fått bläddrat blad i min födelsedagskalender! Ett stort, stort försenat grattis till den bästa kakan i världen!
    Hoppas vi ses snart! Du är alltid välkommen hit om du har vägarna förbi! =0)
    Ps 28 år är en bra ålder att fylla, mkt lättare att hålla reda på än de dära åren över 30-strecket... ;0)

    SvaraRadera